میوه‌ها و سبزیجات اعجاز طبیعتند؛ هریک به رنگی خاص و شکلی متفاوت از دیگری. یکی گرد است، دیگری کشیده، آن یکی ریز است و یکی دیگر درشت.
کد خبر: ۷۳۹۶۲۶
هنرنمایی با میوه‌ها [+عکس]

جام جم سرا: پوست یکی قابل خوردن است و دیگری را باید پوست کند. رنگ سطح یکی، یکدست است و دیگری خال‌خالی یا راه‌راه. گویی وقتی میوه‌خوری را پر از میوه‌های متنوع می‌کنی، نوعی تصویر زیبا را نقاشی کرده‌ای که می‌تواند الهامبخش هر نقاش یا مجسمه‌ساز خوش‌ذوقی باشد.

این همان ظاهری‌ست که ما از میوه‌ها می‌بینیم. اما هوش و سلیقه خدادادی بشر می‌تواند کار را از این هم فراتر ببرد و از هر میوه، ده‌ها طرح و شکل جدید بیافریند. یک پرتقال را می‌توانیم به شکل چند حیوان، گل یا شیء مختلف درآوریم.

همچنین می‌توانیم با کنار هم قراردادن چند میوه، ظاهری نو به آنها ببخشیم که تا به حال کسی ندیده است. ما چند نمونه از این طرح‌های جالب را به شما معرفی می‌کنیم تا از آنها ایده بگیرید و با تلفیق آنها با ذوق درونی خودتان، تصاویری جدید از میوه‌ها و سبزیجات خلق کنید.

دو نخل: به این بشقاب نگاه کنید. یادآور ساحل شنی و درختان نخل برافراشته در آن است. این بشقاب فقط با استفاده از سه میوه کیوی، موز و نارنگی درست شده، و این قدر زیبا و هوس‌انگیز از آب درآمده است. کافی است نارنگی‌ها را پوست بکنید و پره‌هایش را در زیر بچینید، موزها را پوست بکنید و از وسط نصف کنید، برش‌هایی سطحی روی آنها بزنید تا به پوسته درخت شباهت پیدا کند و به تقارن نسبت به یکدیگر قرار دهید؛ سپس کیوی‌ها را برش دهید و در قسمت برگ درختان نخل قرار دهید. بشقاب شما آماده است.

دو ماهی: دو برش از پرتقال را در ظرف قرار دهید. با پوست پرتقال، لب‌ها و دم‌هایش را درآورید و در جایشان بگذارید. برای چشم‌ها می‌توانید از اندک چیز سفیدرنگی مثل پنیر یا خامه و روی آن چیز کوچک سیاه‌رنگی مثل کنجد یا سیاه دانه و مانند آن قرار دهید تا شکل مردمک به خود بگیرد. در این جا سه عدد تمشک آبی برای نشان دادن حباب‌های داخل آب استفاده شده، اما اگر شما این میوه را پیدا نکردید می‌توانید پوست خیار یا هر چیز مشابه را به صورت سه دایره در اندازه‌های بزرگ تا کوچک ببرید و به ترتیب قرار دهید.

پیتزا: انواع و اقسام پیتزاها را دیده بودیم، اما نه نوع میوه‌ای‌اش را! یک برش هندوانه از عرض می‌شود سطح پیتزای شما و رویش می‌توانید کمی پنیر رنده شده به جای پنیر پیتزا، برش‌های کیوی به جای برش‌های سوسیس، آلبالوهای کوچک به جای زیتون سیاه یا هر چیز دیگر که به ذهنتان مناسب می‌آید، قرار دهید تا پیتزا کامل‌تر شود. سطح آن را زیاد شلوغ نکنید تا اصل ماهیت پیتزا بخوبی خودنمایی کند. وقتی چیدمان کار کامل شد، برش‌هایی هم اندازه بزنید تا در واقع پیتزا را قاچ زده باشید. این کار فوق‌العاده قشنگ است و بویژه برای مراسمی مانند شب چله که می‌خواهید هندوانه را داخل سفره قراردهید به درد می‌خورد. از این گذشته، می‌توانید در یک مهمانی ناهار یا شام، برای تزئین سفره غذا، یکی از این پیتزاها را هم درست کنید و در سفره بگذارید تا عکس‌العمل مهمانانتان را ببینید !

خرچنگ: براستی کسی فکرش را می‌کند که با سیب بتوان چنین خرچنگ‌های جالبی درست کرد؟! کار بسیار ساده‌ای است و ابزار چندانی لازم ندارد. یک قاچ تقریبا در اندازه نصف سیب می‌شود بدن خرچنگ؛ چهار قاچ کوچک‌تر هم می‌شوند پاهایش. چنگال‌های جلوی بدنش را با ظرافت درآورید، و یک جفت سیاه‌دانه، تخم گشنیز، فلفل نکوبیده یا هر چیز سیاه کوچک را برای چشم‌هایش انتخاب کنید. خرچنگ آرام و بامزه شما آماده است. حسابی نگاهش کنید و بعد به خدمتش برسید !

جام جم سرادلفین: این سه دلفین خندان را نگاه کنید! چقدر زیبا و زنده‌اند. آنها می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خودشان جلب کنند. ظرفی را پر از انگور کنید تا سطحش کاملا پوشیده شود. سر موزها را برش دهید تا سطحی افقی پیداکند و بتواند روی انگورها بایستد. قسمت انتهایی موزها را کمی قاچ کنید تا شکل دهانی باز و خندان به خود بگیرد. دو سوراخ در جای چشم‌ها درست کنید و دانه فلفل نکوبیده، سیاه‌دانه یا مانند اینها را داخلش قرار دهید. می‌توانید یک دانه انگور در دهان دلفین بگذارید تا مانند توپی باشد که معمولا دلفین‌ها با آن بازی می‌کنند.

یک بشقاب رنگین‌کمان: گویی این رنگین‌کمان از آسمان بر بشقاب شما فرود آمده تا خودنمایی کند و زیبایی‌های طبیعت را در ظرف شما نشان دهد. این رنگین‌کمان از میوه‌های رنگارنگ خردشده یا میوه‌های درسته کوچک درست شده است. کیوی، انگورهای سبز و سیاه، توت‌فرنگی، شاتوت، تکه‌های هندوانه، خیار، آناناس، پره‌های نارنگی و هرمیوه و سبزی دیگر می‌تواند به شما کمک کند که این رنگین‌کمان زیبا را شکل بدهید. سعی کنید میوه‌هایی از رنگ‌های تند و ملایم را در کنار هم قرار دهید تا رنگین‌کمان طبیعی‌تر جلوه کند.

پنگوئن: خیلی بامزه و جالب‌اند، اما در عوض تا دلتان بخواهد درست کردنشان راحت است. دو تا زیتون درشت سیاه بدون هسته، کمی پنیر، هویج و یک خلال دندان کل چیزی است که برای درست کردن پنگوئن احتیاج دارید. نوک و پاها را با هویج درست کنید. نوک را به سر یکی از زیتون‌ها بزنید. بعد با پنیر یک گلوله کوچک درست کنید، دومین زیتون را به دو قسمت تقسیم کنید و گلوله پنیر را داخلش قرار دهید. پاها را در زیر آن بگذارید. برای آن که پنگوئن‌ها سفت و محکم بایستند، یک خلال دندان را از بالای سر پنگوئن فرو کنید، از زیتون دوم بگذرانید و به پاها برسانید.

دوچرخه: یک پرتقال، چاقویی تیز و تعدادی خلال دندان، ابزار ساختن این دوچرخه‌اند. دو برش گرد از پرتقال می‌شوند چرخ‌ها. میله‌ها، تسمه‌ها، صندلی و دسته جلوی دوچرخه را نیز با پوست پرتقال مانند عکس درآورید. آنها را با خلال دندان به هم وصل کنید. اگر وصل کردن آنها با خلال دندان کمی برایتان دشوار است، می‌توانید دوچرخه را روی یک بشقاب درست کنید تا نیازی به وصل قطعات روی یکدیگر نباشد.

لاله‌های گوجه فرنگی: یک گوجه فرنگی بردارید. از قسمت بالا تا نزدیک انتهای آن را چهار قاچ کنید تا شکل گل به خود بگیرد، اما تا انتها نبرید. داخل آن را خالی کنید و به جایش ماست کیسه‌ای، پنیر نرم یا سالاد الویه قرار دهید. سپس قسمت سبزرنگ پیازچه را به انتهای گل وصل کنید. چندتا از این لاله‌ها درست کنید تا در کنار هم، شکل یک دسته‌گل پیدا کنند. آنها را در یک بشقاب قرار دهید و داخل سفره غذا بگذارید تا زینت‌گر آن باشند.

جاشمعی پرتقال: ایده جالبی است. پرتقال نصف کرده، داخلش را خالی کنید. سپس پارافین را ذوب کنید و مایع مذاب را داخل پوست خالی پرتقال بریزید و نخ نسوز را هم در جایش قرار دهید.

هنگامی که سرد شد، شمع شما آماده است. آن را روشن کنید تا عطر پوست پرتقال همه جا بپیچد.

لیلا رعیت / چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
۰
۰
از همه قشنگتر و مفیدتر شمع پرتقالیه.

نیازمندی ها